Krk en Istrië Kroatië

Heenreis van onze drie weekse reis in 2005 naar Krk en Istrië

De eerste reisdag rijden we 650 kilometer naar Frickenhausen in Zuid Duitsland. We overnachten op een Knaus camping. Het is maar goed dat we gereserveerd hebben want de mei vakantie van de Duitsers is voorbij en het is behoorlijk druk met vakantie gangers welke terug komen uit het zuiden.

De volgende dag reizen we verder naar Camping Tirol Camp in Fieberbrunn een afstand van 350 kilometer. Een luxueuse camping met veel voorzieningen. We dachten daar tegen een gereduceerd tarief te kunnen kamperen maar we hadden ons in de datum vergist en moeten het volle tarief betalen. Aangezien we geen zin hebben om nog verder te zoeken trekken we onze knip.

In plaats van uit eten koken we daarom zelf en het plan om daar wat langer te blijven staan laten we voor wat het is. We maken wel gebruik van het hallenbad op de camping waarbij je ook lekker naar buiten kan zwemmen in de open lucht en genieten van de rust die heerst op de camping. Na een verkwikkende nachtrust en een ontbijtje op ons gemak in de buitenlucht gaan we verder naar het zuiden.

De volgende dag gaat het via de Tauern Autobahn naar camping Parth aan de Ossiachersee. Een afstand van 250 kilometer. Deze camping hebben we als alternatief gekozen ipv langer te staan in Fieberbrunn. Hier kunnen we met de campingcheque wel tegen gereduceerd tarief staan.

We rusten uit van de reisdagen en zwemmen 's middags heerlijk in het meer direkt vanaf de camping. Het is heerlijk rustig op de camping, het is tenslotte pas begin juni.

We bezoeken de stad Villach, doen daar onze boodschappen en genieten bij de conditorei van een cappucino met een gebakje.

Na genoten te hebben van onze rustdagen gaan we onderweg naar onze eindbestemming het eiland Krk in Kroatië. De rit is vandaag 270 kilometer maar nog steeds deels over tweebaanswegen. de snelweg in Slovenië vanaf Jesenice tot aan Ljublana is nog steeds niet klaar dus dit geeft wat oponthoud. Als we over de tolbrug het eiland Krk oprijden zijn we onaangenaam verrast door de lsechte kwaliteit van het wegdek. Op de camping gekomen staat alles schots en scheef in de caravan. Aangezien wij alles plastic hebben is er van het servies niets gebroken.

We krijgen op camping Pila een plekje vlakbij zee en kijken in de baai bij het plaatsje Punat. De luiervakantie kan beginnen.